JAK SI UŽÍT SLUNCE?

graphical divider

… u vody

Patříte mezi vodní živly, kteří si dovolenou bez vody a slunění neumějí představit? Čím vyšší ochranu budete používat (na první dny dovolené určitě s SPF 50+), tím lépe. Pokud je vaše pokožka čokoládová i bez slunce, chraňte se vysokým faktorem alespoň zpočátku. Nezapomínejte ani na klobouk, ať už jste kdekoliv. Do výbavy rozhodně patří i kvalitní sluneční brýle. Před obědem je ale lepší odejít z pláže a odpočinout si až do 15. hodiny.

… na horách

Pokud stoupáme do hor, s každými 300 metry se zvyšuje intenzita ultrafialového záření o 4 %. Do hor si proto vždy vyjděte s tou nejvyšší ochranou SPF 50+. Nejen u vody, ale také na horách má význam používat přípravek, který je voděodolný, resp. potuodolný, protože vydrží, i když se zpotíte.

… ve městě

Patříte mezi městské typy, nejraději se touláte po zákoutích historických památek, sedíte na kávičce na terase, a nebo si jdete zaběhat do parku, či k řece? Před přímým zářením nás  ve městě sice mohou chránit budovy, a dokonce i smog, ale v letních měsících, zvláště během oběda, se můžete nečekaně spálit. Takže i ve stínu města je vhodné zvolit přípravek ideálně se středně vysokým faktorem.

… v pracovní den

I když strávíte celý den zavření v kanceláři či autě, nejste zcela chráněni před sluncem. Zatímco sklo blokuje většinu UVB paprsků, UVA paprsky pronikají i přes sklo. Během pracovního dne si rádi vyjdeme alespoň na oběd na terasu nebo do restaurace. Nezapomeňte, že sluneční záření je nejintenzivnější právě během oběda a již 10 minut na slunci může způsobit zarudnutí kůže. Nezapomeňte si proto ráno natřít pleť  krémem s UVB a UVA ochranou a do kabelky či tašky přibalit menší balení opalovacího přípravku.