Nedělejte si vrásky ze slunce

graphical divider

Viditelné procesy stárnutí v obličeji jsou také výsledkem UVA záření a znečistěného ovzduší.

Předčasné stárnutí. Dvě slova, která jistě každé ženě nahánějí hrůzu. Ačkoli nikdo nečeká, že budeme věčně mladé, uchování si mladistvého vzhledu co nejdéle máme ve svých rukách. 

Jak na to? Stačí si držet oxidační stres daleko od těla. Jde o typ stresu, který vzniká vlivem UVA záření a také vlivem znečistěného ovzduší. Negativní vliv oxidačního stresu spočívá ve zvýšené tvorbě volných kyslíkových radikálů – částic, které poškozují kožní buňky. Oslabují pevnost buněčné struktury, poškozují DNA, a to se navenek projevuje jako předčasné stárnutí. 

Nestarnite predčasne

Pobyt na slunci

Naše kůže je před UV zářením chráněná vlastními obrannými mechanismy. Patří k nim hlavně zhnědnutí a zesílení kůže. Protože tyto obranné mechanismy potřebují čas na to, aby se rozvinuly, měla by si kůže pomalu zvykat na slunce. Podle typu kůže se rozlišuje takzvaná vlastní ochranná doba. To je čas, který můžeme bez ochrany strávit na slunci bez toho, abychom riskovali spálení kůže.

Základním pravidlem je, že lidé se světlým typem kůže by měli bez ochrany pobývat na slunci maximálně 10 minut, se středně tmavým typem 15 minut a s tmavým typem 20 minut.

Individuální vlastní ochrannou dobu kůže můžeme prodloužit výběrem příslušného přípravku sluneční ochrany s vhodným ochranným faktorem SPF (Sun Protection Factor).

Příklady přepočtu pro různé typy kůže při použití přípravku s SPF 25:

Světlý typ kůže: Vlastní ochranná doba 10 minut x SPF 25 = čas strávený na slunci bez spálení kůže = 250 minut (cca 4 hod.).

Středně tmavý typ kůže: Vlastní ochranná doba 15 minut x SPF 25 = čas strávený na slunci bez spálení kůže = 375 minut (cca 6 ½ hod.).

Tmavý typ kůže: Vlastní ochranná doba 20 minut x SPF 25 = čas strávený na slunci bez spálení kůže = 500 minut (cca 8 hod.).

Kolik krému?

Dospělý člověk spotřebuje při jednom použití zhruba 30 ml „opalovacího krému“. Jakákoliv odchylka od potřebné vrstvy krému snižuje ochranné účinky. Intenzitu slunečního záření dále ovlivňují okolní podmínky (voda, sníh, písek, nadmořská výška…). Ochranná doba se po opakovaném nanesení přípravku sluneční ochrany neznásobuje.

Ochrannou dobu výrazně snižuje kontakt s vodou (koupání), utírání (ručníkem) a pot (sport).


Nepodceňujte sluneční ochranu

Stále je mnoho lidí, kteří se nedostatečně chrání před působením UV záření. V mládí máme všichni pocit, že stárnutí se nás netýká. Projevy spálení kůže mohou mít už napoprvé trvalé a viditelné následky. Kromě pigmentových skvrn a kožních problémů nás přípravky sluneční ochrany chrání také před rakovinou kůže. 

5 výhod v jednom balení:

DAYLONG Sensitive Face SPF 50+

  • Chrání před slunečním zářením UVA a UVB.
  • Pomáhají předcházet vzniku pigmentových skvrn a předčasnému stárnutí pleti. 
  • Chrání před oxidačním stresem a znečistěným ovzduším. 
  • Ideálně jako podklad pod make-up, denní krém, rychle se vstřebají a hydratují pleť. 
  • Neucpávají póry.


Předejděte sluneční alergii

Existuje několik typů slunečních alergií. Nejčastějším projevem jsou červené svědící puchýřky bolestivé na dotyk, vyskytující se zejména v dekoltu, na nohách a v obličeji. 

Při alergii platí základní pravidlo, a tím je předcházet jí. Proces sluneční alergie začíná při prvním pobytu na slunci. Nedejte sluneční alergii šanci. Speciální řada Daylong Sensitive  je určena lidem s velmi citlivou kůží se sklonem ke slunečním alergiím. Přípravky neobsahují tuky ani emulgátory, které mohou při kontaktu se sluncem vzpomínané nežádoucí alergické reakce způsobovat.



Největší mýty o opalování

„Zdravé opálení je fajn.“ 

Nic jako „zdravé“ opálení neexistuje. Opálení samo o sobě je důkazem poškození kůže. Kůže se jeví tmavší, protože distribuuje melanin ve snaze chránit se. Při opakovaném opalování kůže nejen tmavne, ale stává se i silnější a ztrácí elasticitu. Takže „zdravé opálení“ může do budoucna vést k trvalému poškození kůže. 

„Slunění je potřebné pro získání vitaminu D.“ 

Vitamin D, který potřebujeme pro zdravé kosti, „nachytáme“ už při 10minutové procházce po ulici. Abychom získali potřebnou dávku, stačí chvilka přímého slunečního světla dopadajícího na ruce a obličej. Kromě toho se dá adekvátní hladiny vitaminu dosáhnout také správným stravováním a doplňky výživy bez poškození kůže. 

„S vysokým SPF faktorem se vůbec neopálím.“ 

Ochranný faktor SPF uvádí, o kolik se prodlouží vlastní ochrana kůže. K produkci melaninu dochází také při používání ochranných prostředků s vysokým faktorem. Takže kůže zhnědne, ale je chráněná a nenastane její začervenání. SPF faktor chrání před slunečním zářením a umožňuje prodloužit dobu pobytu člověka na slunci. Ten je individuální podle fototypu kůže. 

„Make-up postačuje k ochraně obličeje před sluncem.“ 

Je pravda, že make-up může poskytnout malou ochranu před sluncem. Je to však příliš malá ochrana a není náhradou za přípravek sluneční ochrany. 

Před nanesením make-upu používejte ve slunných měsících vždy přípravek sluneční ochrany s dostatečně vysokým faktorem. 

„Rakovina kůže se mě netýká, mám snědou kůži.“ 

Ohrožení jsou všichni, i když lidé se světlejší kůží více kvůli nižší hladině melaninu. Větší nebezpečí se však týká každého, kdo se alespoň jednou za život spálil od slunce. Asi 25 % melanomů vzniká už z existujícího mateřského znaménka a až 75 % se objeví na zdravé kůži. UV záření je potvrzený lidský karcinogen a výskyt rakoviny kůže v populaci stále roste. Dodržováním pravidel sluneční ochrany dokážete výrazně snížit riziko vzniku rakoviny kůže.


Jak na zářivou pleť

Vytvořte si ranní a také večerní rituál a pleť se vám odmění

Čištění pleti

Po probuzení jsou na pleti odumřelé buňky, maz a pot, které je třeba odstranit vodou a jemným čisticím produktem.

Hydratace a ochrana před UV zářením

Kromě hydratace pleti je potřeba pleť celoročně chránit před UV zářením, které způsobuje stárnutí kůže, vznik pigmentových skvrn a může kůži spálit. Na pleť doporučujeme použít přípravky s SPF 30 a SPF 50+. Make-up nanášejte až po nanesení přípravku sluneční ochrany!

Odlíčení

V průběhu dne čelí naše pleť smogu, stresu a prachu. Před spaním je třeba důkladně ji zbavit nečistot, make-upu a ostatních přípravků.

Hydratace a regenerace

Pleť je díky slunci a pobytu u vody více vysušována, proto je důležité ji na noc rehydratovat. Po pobytu na slunci doporučujeme použít přípravky po opalování, nejen na obličej ale také na kůži celého těla.