Víte, co je ochranný faktor SPF?

graphical divider

Dvacítka, třicítka, padesátka. Odteď už budete vědět, co znamená číslo na opalovacím přípravku.

Znáte to. Oteplilo se, trávíte více času venku, sportujete nebo jste na hřišti s dětmi. Opět jednou stojíte před volbou, jaký ochranný krém zvolit, abyste se jednak opálili a aby vás slunce nespálilo.

 Kolik slunce snese kůže?

To je důležitá otázka. A odpověď zní, že je to individuální, ale v podstatě si umíme pomoci tzv. fototypem kůže. Podle toho, jaké máte barvy vlasů, očí a odstín pleti, které svědčí o intenzitě pigmentace, se dá docela šikovně vypočítat, kolik času můžete strávit na slunci, aniž by vás spálilo. Mluvíme o vlastní ochranné době.

Světlý typ kůže mají lidé s blond vlasy a modrýma očima, středně tmavý typ jsou lidé s modrýma a zelenýma očima a světle hnědými vlasy. Tmavý typ má hnědé oči i vlasy.

Základním pravidlem je, že lidé se světlým typem kůže by měli bez ochrany pobývat na slunci maximálně 10 minut, se středně tmavým typem 15 minut a s tmavým typem 20 minut. Ochranný faktor SPF je vlastně časový údaj o tom, o kolik se prodlouží vlastní ochranná doba kůže po jeho správném nanesení.

Jde o hodiny

Nejdříve si řekněme, co bychom měli udělat pro to, aby nás opalovací přípravek ochránil. Měl by se vsáknout do kůže, a tak je potřeba ho nanést přibližně 20 minut před pobytem na slunci. Pokud nechcete tak dlouho čekat a chystáte se co nejrychleji vyběhnout ven, použijte Daylong Sport SPF 50+ hydrogél-krém s technologií rychlé absorpce pro okamžitou sluneční ochranu. Myslet je třeba i na množství, na tělo dospělého člověka je to 35 ml, tedy 7 čajových lžiček přípravku.

Pro určení ochranného faktoru SPF platí jednoduchý princip. Nejdříve zvažte, kolik času chcete být na slunci a kde se nacházíte. U vody, na horách, po koupání, osušení a výrazném pocení při sportu se doba ochrany zkracuje. Teď už k samotnému výpočtu. Po nanesení produktu s ochranným faktorem 30, například Daylong Protect & care SPF 30 lócio na normální, suchou a citlivou kůži, se vlastní ochranná doba kůže prodlouží 30krát. Takže pro světlý typ kůže, který se může UV záření, bez rizika spálení, vystavit 10 minut, je to v ideálním případě až 300 minut. Ve smyslu této logiky bude moci být člověk středně tmavého fototypu bezpečně venku 450 minut a tmavého fototypu až 600 minut. Tyto hodnoty je však třeba pocitově přizpůsobit aktivitám jednotlivce, ale i tomu, zda se venku pohybujete v poledne, kdy je slunce nejsilnější. Ideální je pobývat ve stínu nebo v interiéru od 11. do 15. hodiny. Nezapomeňte ani na pokrývku hlavy a sluneční brýle.